آیا تاکنون نام دستبند تنیس را شنیده اید؟ تجربه خرید آن ها را دارید یا خیر؟ دستبندهای تنیس مجموعه ای از الماس ها و سنگ های قیمتی چیده شده در کنار یک دیگر هستند که وزن آن ها متفاوت است. این دستبندها بسیار محبوب بوده و قیمت بالایی نیز دارند. دستبندهای تنیس در دو نوع نگین اتمی و جواهر موجود بوده و پایه های آن ها عمدتا از نوع چنگه ای، Bezel  و کانالی هستند. برای خرید این محصولات باید حتما به یک دست بودن الماس ها، نوع فلز، استحکام پایه های نگهدارنده، تمیز بودن الماس ها و… توجه زیادی داشته باشید تا در نهایت خریدی عالی را تجربه نمایید.

دستبند تنیس چیست؟

ساختار دستبند تنیس به گونه ای است که تعدادی الماس با وزن های متفاوت کنار یک دیگر چیده شده اند. این الماس ها از وزن متفاوتی برخوردار بوده و از 1 قیراط تا 10 قیراط موجود هستند. برای ساخت این دستبندها از الماس هایی استفاده می گردد که ظرافت بالایی دارند. دستبندهای تنیس با دو نوع نگین اتمی و جواهر تولید می شوند و جزء دستبندهای پرطرفدار در سطح دنیا هستند. الماس های به کار رفته در این دستبندها رنگ، خلوص، وزن و شفافیت برابری دارند. فراموش نکنید که وزن این الماس ها باید کاملا با هم برابر باشند.

تاریخچه دستبندهای تنیس

دستبند تنیس ابتدا با دستبند ابدیت به فروش می رسید و به دلیل قیمت بالا عمدتا مورداستفاده افراد ثروتمند قرار می گرفت. از این دستبند با عنوانی نمادی از عشق آتشین نیز یاد می گردد و همین امر موجب شده تا مردان و زنان آن ها را فرد موردعلاقه خود هدیه نمایند. در حال حاضر این دستبندها با نام دستبند تنیس شناخته می شوند که علت تغییر نام آن ها گم شدن دستبند ابدیت تنیس باز مشهور آمریکایی بود. طی مسابقه ای کریس اورت، تنیس باز مشهور آمریکایی دستبند خود را گم کرد و دارو بازی مجبور توقف مسابقه شد تا بتوان دستبند را پیدا کرد. از آن پس این دستبندها تغییرنام یافتند؛ اما طراحی آن ها تغییری نکرد.

دستبند تنیسی طلا

پایه های جواهر رایج در دستبند تنیس

دستبند تنیس دارای پایه های مختلفی است که با نام های پایه چنگه ای، پایه BEZEL و پایه کانالی شناخته می شوند. در ادامه به بررسی دقیق تر این پایه ها خواهیم پرداخت.

پایه چنگه ای

این پایه ها برای دستبندهای تک نگین کاربرد دارند. چنین ساختاری موجب زیبایی و درخشش بیشتر دستنبدهای تک نگین می شود. برای ساخت دستبندهای تنیس با استفاده از این پایه ها نیاز به چند چنگگ است تا بتوان الماس یا سنگ قیمتی را درون آن ها قرار داد. این امر از افتادن ناگهانی الماس ها جلوگیری می کند. ممکن است تصور کنید که پایه های چنگه ای مانع از دیده شدن الماس ها می شوند؛ در حالی که چنین نیست. این چنگگ ها به هیچ عنوان بر روی الماس یا سنگ قیمتی قرار نمی گیرند و زیبایی و درخشش دستبند تنیس را پنهان نمی کنند.

پایه Bezel

این پایه ها از دیواره یا حفره ای برخوردار هستند که برای نگهداری از سنگ قیمتی کاربرد دارند. حفره ها و دیوارهای موجود در این پایه ها می توانند نگین را احاطه نمایند، اما برای سنگ های تراش فانتزی مناسب تر هستند. برخی از این پایه ها دیواره آن ها به شکل نیمه دیواره است که تنها بخشی از الماس را تحت درون خود جای می دهند. این پایه ها نیز رواج بسیار زیادی در ساخت دستبند تنیس دارند.

پایه کانالی

در صورت گرد بودن الماس های دستبند از پایه های کانالی استفاده می کنند. طراحی منحصر به فرد این پایه ها موجب شده تا پس از استفاده دستبندهای تنیس به ظاهری مجلل و براق دست یابند. این پایه ها مانع از هرگونه سائیدگی و یا ضربه در لبه های نگین و یا سنگ خواهند شد و قادرند از آن ها به خوبی محافظت نمایند. با این تفاسیر می توان گفت که این پایه ها خطر افتادن نگین را تا حد قابل توجهی کاهش می دهند و از سطح ایمنی بالایی برخوردار هستند.

انواع دستبند تنیس

دستبند تنیس از زیبایی ظاهری بسیار زیادی برخوردار بوده و با وجود سادگی طراحی منحصر به فردی دارد. شما می توانید از این دستبندها در شرایط مختلفی استفاده کنید و از ویژگی های بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید. طراحی خاص این دستبندها را می توان یکی از مهم ترین ویژگی های آن ها دانست که موجب شده تا حالتی بسته و پیوسته داشته باشند. این دستبندها انواع مختلفی دارند و شامل موارد زیر می شوند.

دستبند تنیس الماس

این دستبندها از سنگ های گرانبهای الماس ساخته شده اند که برش های الماس آن ها به صورت گرد و یا مربعی است. این الماس ها روی پایه هایی قرار گرفته اند که از جنس طلای سفید و یا زرد هستند. شما می توانید به صورت سفارشی نوع تراش الماس ها را به حالت های مختلفی همچون باگت های مستطیلی و قلبی انتخاب کنید. سفارشی بودن این نوع تراش ها موجب شده تا دستبند تنیس با برش قلبی از قیمت بالایی برخوردار باشد. 

 دستبند تنیس طلا

برای استفاده از دستبند تنیس طلا محدودیتی نخواهید داشت؛ چرا که می توانید این دستبندها را در موقعیت های متفاوتی مورداستفاده قرار دهید. این دستبندها عمدتا از طلای سفید هستند و قیمت مناسب تری نسبت به دستبندهای الماس دارند. دستبندهای طلا بسیار محبوب بوده و در حال حاضر بیشتر مورداستفاده قرار می گیرند.

نکات مهم خرید دستبند تنیس

برای خرید دستبند تنیس لازم است نکات بسیار مهمی را رعایت کنید تا در نهایت موفق به خرید محصولی ارزشمند و باکیفیت شوید. این نکات به شرح زیر هستند.

بررسی رنگ الماس

الماس هایی که رنگ سفیدتری دارند از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. البته لازم به ذکر است که برخی سنگ ها رنگ فانتزی دارند و چنین سنگ هایی را نمی توان همانند الماس های سفید ارزشمند دانست. به رنگ الماس دقت کنید و کیفیت آن را مورد بررسی قرار دهید.

بررسی نوع فلز دستبند تنیس

همیشه لزومی به خرید دستبندهای درجه یک با الماس های باکیفیت نیست. اگر توانایی خرید دستبندهای الماس را ندارید دستبندهای طلا نیز از زیبایی قابل توجهی برخوردار هستند. دستبندهایی که از نوع طلای سفید هستند بایستی رنگ سنگ آن ها بی رنگ تر باشد؛ زیرا جذابیت و زیبایی بیشتری دارند. بررسی میزان ماندگاری و قیمت فلز دستبند می تواند به شما در انتخاب دستبندهایی باکیفیت کمک شایانی نماید.

طلاهای زرد و نقره میزان ماندگاری کمتری دارند و برای استفاده مداوم در روز مناسب نیستند. بهترین فلز برای دستبندهای تنیس پلاتین است که کاملا مقاوم است؛ اما قیمت بالایی نیز دارد. این فلزها به هیچ عنوان شکسته و یا فرسوده نخواهند شد. فلز طلای سفید نسبت به طلای زرد و نقره دوام بالایی دارد و پس از پلاتین گزینه بهتری برای استفاده روزانه به شمار می رود. این فلزها قیمت ارزان تری نسبت به پلاتین ها دارند؛ بنابراین اگر توانایی خرید پلاتین ها را ندارید، پیشنهاد ما انتخاب طلای سفید است.

توجه به یک دست بودن الماس ها

حتما هنگام خرید به یکنواختی و یک اندازه بودن دستبند تنیس توجه کنید. این الماس با هر کیفیتی بایستی یک رنگ و هم اندازه باشند. عدم توجه به این موضوع موجب ایجاد ترکیبی نابسامان در دستبندهای تنیس خواهد شد؛ بنابراین به سادگی از کنار این موضوع عبور نکنید.

تمیز بودن الماس های دستبند

الماس های واقعی و باکیفیت دارای خراش هایی طبیعی هستند که این خراش ممکن است زیبایی آن ها را هنگام استفاده در جواهرات کاهش دهند. اتصال الماس های ریزتر موجب می شود تا این عیب و نقص ها پوشش بیشتری داده شوند. حتما هنگام خرید دستبند تنیس به این موضوع توجه داشته باشید که الماس فاقد هرگونه عیب و نقص باشد. ترک خوردگی و یا لب پر شدن هر کدام از این الماس ها موجب خراب شدن دیگر سنگ های دستبند خواهد شد.

ساختار تشکیل دهنده

ساختار دستبند تنیس باید از استحکام بالایی برخوردار بوده و تمامی قطعات الماس محکم کنار یک دیگر قرار گرفته باشند. این دستبندها باید در برابر هرگونه ضربه و یا فشار مقاوم بوده و دوام آورند.

بررسی پایه های نگهدارنده الماس

حتما نحوه اتصال الماس ها را در دستبند تنیس مورد بررسی قرار دهید. به موجب این امر از عدم جدا شدن الماس ها از یک دیگر اطمینان خواهید یافت.

توجه به پیوندهای دستبند

پیوند هایی که برای اتصال الماس ها مورداستفاده قرار می گیرند اثرات بسیار زیادی بر استحکام دستبندهای تنیس دارند. اطمینان یابید که این اتصالات سفت و محکم بوده و مقاومت بالایی داشته باشند.

بررسی گیره قفلی

اگر گیره قفلی به راحتی باز شود دستبند ایمنی بالایی ندارد. حتما گیره ها را چندبار باز و بسته کنید تا اطمینان یابید که به راحتی باز نخواهند شد.

انعطاف پذیری دستبند

دستبندهای باکیفیت انعطاف پذیری بالایی دارند. این ویژگی مانع از پیخ خوردن و یا شکسته شدن دستبندهای تنیس هنگام استفاده خواهد شد.

خرید انواع جواهرات باکیفیت از جواهری آرام

جواهری آرام از معتبرترین و بزرگترین جواهری های سطح کشور است که سال سابقه فعالیت در این حوزه را دارد. ما در فروشگاه خود مجموعه ای متنوع از انواع جواهرات را برای شما عزیزان فراهم آورده ایم تا به راحتی و مطابق با سلایق خود خرید کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره می توانید با مشاورین ما در جواهری آرام مشورت نموده و مشاوره های تخصصی و رایگانی را دریافت نمایید.

مروری کوتاه بر دستبندهای تنیس دستبند تنیس از بهترین و زیباترین دستبندهای جهان است که محبوبیت بسیار زیادی نیز دارد. این دستبندها از کنار هم قرار گرفتن الماس و سنگ های قیمتی ساخته می شوند و ویژگی های خاص خود را دارند. سنگ دستبندهای تنیس الماس و یا نگین های اتمی است که باید هنگام انتخاب آن ها دقت کرد. این سنگ ها و الماس ها باید اندازه یکسانی داشته باشند تا ظاهر دستبند یک دست و بدون نابسامانی شود. شما می توانید این دستبندها را در سه نوع الماس، طلا و نقره خریداری کرده و از ظاهر جذاب و زیبای آن ها نهایت لذت را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *